Odpověď:Dobrý den, chtěl bych se zeptat: pokud jsem v daném roce Y zjistil, že jsem nezaúčtoval (daňová evidence) v předcházejícím roce X do výdajů v pokladně vklad hotovosti na účet, a pokladna by tak měla být správně nižší o zhruba 1.000.000 Kč, jak tuto chybu dorovnat? Na DPFO předcházejícího roku by to vliv mít nemělo, pokud se nepletu. Díky za odpověď! Stav pokladny v daňové evidenci
V daňové evidenci nemáte povinnost evidovat zůstatek pokladny. Uvádíte pouze údaje potřebné ke správnému stanovení daně a převod z pokladny do banky (jak správně uvádíte) na to vliv nemá.
Pokud se rozhodnete tento stav evidovat, zvyšuje to o trochu důvěryhodnost evidence - nicméně není vůbec nedůvěryhodné, když podnikatel si veškeré příjmy v hotovosti okamžitě vezme pro osobní spotřebu (a smíchá je v peněžence s ostatními penězi) a v okamžiku potřeby zaplatí z osobních peněz jakýkoli výdaj potřebný pro podnikání.
Ale pokud mně tvrdíte, že podnikatel nemíchá své osobní a podnikatelské peníze a vede je odděleně, a nevšimne si, že na konci roku má v podnikatelské pokladně o (byť jen jeden jediný) milion méně než si myslel (než uváděl v daňové evidenci), snižuje to důvěryhodnost evidence výrazně.
Takže já bych to neřešil, nic neopravoval, mlčky to přešel a rozdíl v roce Z dorovnal osobním výběrem (převedením do soukromých peněz) tak, aby měl ve své evidenci přesně tolik, kolik má v podnikatelské kasičce. pb