Odpověď:Dobrý den, moc Vás prosím o radu. Jsme sdružení 2 podnikatelů v autodopravě. Od 1.1.2019 je nový zákon, který neumožňuje vést daňovou evidenci pouze na jednoho, ale musí si vykazovat každý sám. Je možné ponechat tento stejný postup jako doposud, s tím, že si přefakturují polovinu příjmů a polovinu výdajů? Vím, že jste odpovídali na otázku zde a zřejmě to možné je: https://www.adar.cz/online-poradna/13898-dph-a-spolecnost-sdruzeni-bez-pravni-subjektivity Akorát nevím, když máme společný účet, jak si převádět navzájem peníze za tu polovinu vyfakturovaných příjmů a výdajů? Nebo je lepší mít dva účty v tomto případě? Auto máme jedno společné napsané jen na jednoho hlavního vedoucího evidence a odpisy uplatňujeme napůl. A jak budeme vykazovat tabulky daňové evidence pro účely dph a pro účely daně z příjmů, majetek, pohledávky a odpisy? Také každý zvlášť nebo to můžeme nechat jako doposud společně vykazováno na hlavního vedoucího evidence a majitele auta, když máme jedno auto a tím pádem jedny výdaje na servis, naftu atd. nebo to dělit napůl? Předem Vám moc děkujeme za odpověďi. Je to zase starost pro malé podnikatele, více papírování, starostí atd. S pozdravem A N B Sdružení (společnost) bez právní subjektivity po 1.1.2019
Upřesním Vaše tvrzení.
Od 1.1.2019 se situace zkomplikovala tím, že pro účely daně z příjmu mohou vést stále společnou daňovou evidenci, ale pro účely DPH musí vést evidenci DPH odděleně (což je hodně nepřehledné).
Tudíž oni si mezi sebou nemusí nic "prodávat" a platit, nic se nemusí měnit v odpisech majetku nebo evidenci auta, ve vykazování pohledávek atd. To vše může zůstat stejné jako doposud.
Jen tvorba přiznání DPH se změní a přidají se tam navíc doklady o "přefakturaci" poloviny plnění.