Odpověď:Dobrý den, prosím o radu jak má vypadat, respektive co všechno musí obsahovat a jak moc dopodrobna, příloha v účetní závěrce podle vyhlášky 504? Jedná se o mikro a malé účetní jednotky. Musím například u zaměstnanců uvádět kolik jich ve sledovaném období bylo a kolik byla hrubá mzda, sociální a zdravotní za každého zvlášť a nebo dohromady a nebo stačí informace, že jsme ve sledovaném období měli jen 2 zaměstnance a víc uvádět nemusím? A tak dál případně i u dalších povinných informacích z dané přílohy. Jak moc dopodrobna jsem povinný uvádět jednotlivé dovysvětlující informace? Pokud bych mohl bych mohl požádat o nějakou vzorovou přílohu, kterou máte pro daný typ jednotek, byl bych vděčný. Předem děkuji za ochotu a odpověď. RK Příloha v účetní závěrce
Co má příloha obsahovat je uvedeno v § 29 a v § 30 uvedené Vyhlášky a připadá mne zbytečné to sem opisovat.
Vyhláška 504 (bohužel) nezužuje tyto povinnosti pro mikro a malé jednotky, tak jak Vyhláška 500. Pokud sestavujete závěrku ve zkráceném rozsahu (což můžete pokud nepodléháte povinnému auditu), pak pár povinností odpadá (viz odstavec 7 v § 30).
Co se týče podrobnosti, záleží dost na účetní jednotce, ale většinou se jedná o kumulované, sečtené údaje. Rozhodně však dejte pozor na ochranu osobních údajů, informace o jednotlivých osobách (jejich odměny apod.) uvádět nesmíte! Takže stačí uvést, že zaměstnanci byli 2 a tím to končí :-)
Vzorovou přílohu Vám nedám, ale existuje řada školení na účetní závěrku nestátních neziskových organizací, a občas tam něco takového rozdávají.
Taky můžete zkusit sednout k veřejnému rejstříku a nechat se inspirovat přílohami uloženými ve sbírce listin. Ale pozor, většina z nich je špatně :-(. pb