Online poradna

Otázka:

Musí daně odvádět zaměsrtnavatel?

Dobrý den, řeším takový problém s daněmi. V následujících řádcích se ho snažím co nejlépe popsat a budu velice ráda, pokud se povede najít řešení. Mám dlouhodobou brigádu na DPP, kde mám podepsané daňové prohlášení. Teď mě zaujala brigáda u jiného zaměstnavatele, která by také byla na DPP, tam bych ale už pochopitelně daňové prohlášení mít podepsané nemohla. Neměla bych tedy nárok na daňovou slevu. Standardně to probíhá (alespoň se tak domnívám), že zaměstnavatel za poplatníka odvádí 15% daň z příjmu. Poplatník si pak případně může následující rok (zřejmě do dubna), může podat daňové přiznání, potom je mu daň z finančního úřadu vrácena. To je standardní proces. Ale co když zaměstnavatel u nové potenciální brigády řekne, že si mám daň z příjmů odvádět sama? Je to vůbec možné? Kde, kdy, jak to mám dělat? Možná bude užitečné podotknout, že u žádné z brigád příjem nepřesahuje 10 000 Kč, takže odvody na zdravotním a sociálním pojištění se mě netýkají. Děkuji za přečtení dotazu a jakoukoliv reakci. Také se omlouvám za možná nepřesnou terminologii. KE
Odpověď:

Pokud podepíšete dohodu o provedení práce a nejedná se o zahraničního zaměstnavatele, tak to  říct nemůže. Bylo by to nezákonné a finanční úřad by neodvedenou daň chtěl po něm a ne po Vás. pb