Odpověď:Žiji mimo ČR a nemohu si vyzvednou dopis z finančního úřadu.
Žiji dlouhodobě v zahraničí, konkrétně v Irsku. Před měsícem mi byl na adresu v ČR zaslán doporučený dopis, který jsem si nevzyvedla. Dopis putoval zpět na finanční úřad. Nejspíš jde o doplatek daně za rok 2011. Na finančním úřadě mi sdělili, že doručení tohoto dopisu na mou adresu do Irska není možné. Mám si prý zřídit datovou schránku, nebo kontaktovat právního zástupce. Pro zřízení DS musím do ČR, a právní zástupce je dosud na dovolené. Jak nyní postupovat, aniž bych musela sednout do letadla a celou situaci řešit osobně? Za odpověď předem mnohokrát děkuji, Lenka
Pokud jste změnila bydliště a bydlíte v současné době v cizině, musíte tuto skutečnost nahlásit správci daně a ten Vám bude Vaši korespondenci zasílat na adresu Vašeho bydliště, i když je v cizině (§44 odst. (1) Daňového řádu). Pokud jste v cizině pouze přechodně a Vaše trvalé bydliště zůstalo v ČR a vy se tam budet vracet, pak můžete pro přejímání pošty zplnomocnit kohokoli v ČR (kamarádku, účetní). Plnou moc pošlete správci daně, ten pošle dopis zplnomocněné osobě a ta Vám jej pošle do zahraničí. pb