Odpověď:Prodej přes Aukro
Dobrý den, naše firma se zabývá nákupem a prodejm zboží přes internet. Prodáváme také přes Aukro, kde není ve většině případů znám příjemce, který zboží vydraží, proto fakturu (daň. doklad) nevystavujeme. Zákazník vždy platí buď předem na náš BÚ nebo při převzetí zboží při doručení. Tuto skutečnost nyní řešíme tak, že do čtvrtletního daňového přiznání uvedeme všechny došlé platby z prodaného zboží přes aukro za uvedené období, z nichž spočítáme 20 % DHP. Vedle toho vedeme evidenci s popisem zboží a jejich návaznost na platby. Je to tak správně? Předem děkuji za radu. Märzová
Ze zákona plyne, že byste si měli zjistit, jestli je příjemce osoba povinná k dani (plátce DPH, nebo podnikatel, který není plátce prootože nedosáho obrat 1 mil. Kč) a pokud je, tak vystavit na každý takovýto prodej osobě povinné k dani doklad (ať jej chce, či nechce).
Přesto bych na vašem místě postupoval přesně tak jak píšete s přesvědčením, že když DPH bude správně odvedeno, že správce daně nebude požadovat v tomoto evidenci, kdo z kupujících je osoba povinná k dani a případě jednotlivé daňové doklady. pb