Online poradna

Otázka:

Doklady při prodeji

Dobrý den, prodávám zákazníkovi malé množství zboží, ovšem o různých jednotkách. Účetní mi sdělila, že fakturu nemám vydávat, že se to na částky okolo 1.000,- nedělá a je to pak pro ni zbytečně zdlouhavé. Proč? Je to pravda? Chtěla jsem pak vydat dodací list, kde je rozepsáno veškeré zboží a chtěla jsem přiložit k tomu příjmový doklad. Taky špatně. Na co prý dva papíry? Ať to hodím na jeden příjmový pokladní doklad - tam se mi ale nedaří rozepsat 10 různých položek a příjde mi to ještě zdlouhavější než vypsat dodák a vygenerovat z něj příjmový doklad. Má právo po mě tohle vyžadovat? Je to tak nutné? Je nějaká možnost jak v elektronické podobě vygenerovat příjmový doklad s uvedením všech položek? Kdy mi vypočítá základ DPH, DPH a celkovou cenu? Nebo to musím vše ručně vypisovat na tištěnou formu? Předem děkuji za odpověď!

Odpověď:

Možná je dobré se poohlédnout po jiné účetní.

Skutečnost, jestli prodáváte na fakturu a tvoříte dodací listy nebo jinak je Vaše rozhodnutí (a účetní je od toho, aby jej zaúčtovala), Váš přístup je určitě lepší než návrh Vaší účetní. pb