Online poradna

Otázka:

DP, souběh zaměstnání.

Dobrý den, celý loňský rok jsem pracoval na DPP u firmy A a o prázdninách u firmy B i na DPČ (o prázdninách naráz A i B). U firmy B jsem vydělával víc a nechal si tedy odečítat slevy na dani u ní, po zbytek roku u firmy A. V potvrzení o zdanitelných příjmech od firmy A mám vypsané pouze výdělky a daně za neprázdninové měsíce. Je to tak opravdu správně? Mám nějakou možnost na vrácení daní, které jsem o prázdninách zaplatil u firmy A? Předem děkuji za odpověď.

Odpověď:

Pokud jste o prázdnich si u firmy A vydělal méně, než 5 tis. Kč, pak je to správně a mohl jste firmě A dát potvrzení o příjmech od firmy B a požádat je o roční zúčtování daně.

V každém případě místo ročního zúčtování daně od firmy si se sterjným výsledkem na základě těch dvou potvrzení můžete udělat přiznání sám.

Daně zaplacené od firmy A o prázdninách se sice nikde neobjevují, ale zároveň se Vám ani neprojevuje nikde příjmy od firmy A za toto období. Nárok na vrácení Vám nevzniká. pb